Крем-супа от тиква и джинджифил

Бях ви споделяла, че много обичам супи. Ама мно-го! Затова днес реших да ви покажа една много лесна, бърза и вкусна рецепта за студените или пък не чак толкова студените есенни дни.


По принцип не съм най-големият любител на тиквите, хапвам, но не толкова често. Обаче от известно време все си казвах: "Яде ми се крем-супа от тиква, яде ми се крем-супа от тиква.." и в крайна сметка речено-сторено!

Тиквата е нискокалоричен продукт, така че не се притеснявайте, ако пазите диета. Тя не само разнообразява трапезата ни, но е и част от рационалното и пълноценно хранене през зимата.

За да приготвите крем-супа от тиква с джинджифил са ви необходими:

  • Около 500 грама тиква
  • 2 моркова
  • 2 картофа
  • 1 глава лук
  • 20 грама масло
  • Около 200 мл прясно мляко
  • 1 чаена лъжица настърган пресен джинджифил/или половин чаена лъжичка сух джинджифил
  • Сол
4 порции

Време за приготвяне: 30-40 минути

  1. Нарязвате и почиствате тиквата (тук аз се озорвам много - hint - нарежете я на средно големи парчета, така хем ще ви е по-лесно разрязването, хем ще се свари по-бързо). Обелвате картофите, лука и морковите и всички заедно ги слагате в подсолена вода да се варят до пълно омекване.
  2. След като сварите зеленчуците ги пасирате с пасатор/кухненски робот заедно с маслото и мялкото. (Лично аз оставям само около 1 чаша от бульона, в който са се варили зеленчуците - останалото го махам, защото в противен случай крем-супата би станала прекалено рядка като консистенция).
  3. Настъргвате джинджифила на ситно ренде и го добавяте към тиквената смес. Разбърквате добре, за да те остане на топче джинджифила. (Аз слагам много малко джинджифил, защото има доста остър аромат - искам само да загатва за себе си). 
  4. Може да поръсите с тиквени семки или пък да сервирате с шепа ароматни крутони. 
Много засищащо, лесно и полезно! 




2 коментара:

  1. Аз съм луда по всичко с тиква есента. Трябва да я пробвам!

    ОтговорИзтриване
  2. Big Big Bang!
    Follow each other?
    I'm a beginning fashion blogger, check my blog www.shawsy.blogspot.com

    ОтговорИзтриване