Ниш и Дяволския град




Преди няколко седмици с приятеля ми посетихме Ниш и Дяволския град. Времето беше страшно топло и слънчево и направихме едно много приятно пътуване, въпреки че тръгнахме в 7 сутринта и се върнахме в 11 вечерта. Останаха ми много хубави спомени и реших да споделя една част от направените снимки с вас. :)

Ниш е разположен в Югоизточна Сърбия и е с население малко над 250 000 души. Река Нишава минава през него и лично на мен това ми хареса много, защото придава едно допълнително очарование на града. Беше много приятно да се разходя покрай реката, да седна на пейка и да гледам как група деца карат каяк.


Храната беше адски вкусна и евтина, а хората бяха много любезни и се почувствах като "у дома си". 

Ако имате възможност, отскочете до там, сравнително близо е, а на границата ви трябва само лична карта. 

Дяволският град е малко по-навътре в Сърбия, пътят е доста колоритен - минава се през малки селца, в които времето сякаш с спряло, а природата е много красива. Обожавам "забутаните" кътчета и през цялото време, докато пътувахме, подмятам, че искам да живея там. Да, бих живяла в някое село, където всеки излиза на центъра за по кафе или бира, бих имала схлупена къща с малък двор, в който съм посяла зеленчуци и бих гледала животни. Като дете редовно ме пращаха на село и сега това ми липсва. Липсват ми тишината, природата, животните.
В Дяволския град са се формирали 202 скални образувания с височина до 15 метра и два извора с вода и висока минерализация. Много напомнят на нашите Мелнишки/Белоградчишки феномени, но си залужава да се видят. Местността е доста сурова - има много изсъхнали дървета и песъчливи склонове, които придават леко зловещ вид, но щом се качите на най-високата платформа, гледката е спираща дъха.




Това е Челе кула. Построена от турците, в която са взидани черепите на въстаниците, загинали край Чегър през 1809 г. От 952 черепа днес са останали 58 включително и черепа на войводата Стефан Зинделич.







Центърът на гр. Ниш




Имаше много врани, които се чуваха из целия град.



Крепостната стена, а вътрешността й е превърната в парк. Влюбих се в това място, защото беше много зелено, чисто и спокойно.














 Университетът


Целувка :)



 Нещо подобно на нашия Женски пазар. Движението по улицата беше почти невъзможно, защото коли, пешеходци и наклякали по тротоарите (и улицата) търговци, опитваха да вземат надмощие. :)

 Аранжировка на витрина.





А от тук започва Дяволският град.




 Има много желязо в почвата и водата, затова и цветът е такъв.












 Нещо съм сърдита :)))





Надявам се снимките да са ви харесали :)


0 коментара:

Публикуване на коментар