Пътуването като себеопознаване



Обичам да пътувам. Макар и доста страхлива и затворена като характер, единствено на път се чувствам добре в кожата си. Обикновено 1-2 дни преди самото пътуване истерясвам и започвам да си мисля лоши неща като закъснели и отменени полети, проблеми с хотела/квартирата и т.н. С които засега не съм имала "удоволствието" да се сблъскам, но пък и те имат своето очарование, защото човек се калява и свиква с всякакви ситуации.

Увличам се страшно много по всякакви близки и далечни дестинации и се улавям, че вече спестявам месец за месец, за да мога да си позволя удоволствието да пътувам на всеки 2-3 месеца. Странното е, че се научих даже покрай пътуванията да бъда още по-пресметлива и ясно да разчитам заплатата си. В интерес на истината, дори забелязвам, че съм започнала значително да се глезя откъм покупки, хранения навън и т.н., тоест става точно обратното на скръндзенето. Някак си ми се получава да събирам за кратки пътешествия и да се самонаграждавам.

Тъжно ми е, че нямам много време за блога. Толкова си обичам работата и човека, с когото живея, че във всяка една свободна минута съм готова да им се раздам на 100%. Имам и тежки и тъпи дни, но съм адски щастлива от живота си и благодаря на хората до себе си.

Този пост не е от типичните за мен, но днес много ми се пише. Просто така, да си излея мислите някъде.

Искам да ви кажа да пътувате. Да трупате впечатления. Да забелязвате малките неща. Като например напъпилите дървета и песента на синигерите. Ей така, защо пък не?

  • Да живее Интернет!

Не знам какво щях да правя без интернет, форумите, блоговете и всички страхотни идеи, които се предлагат. Само с няколко клика на мишката, мога да си купя билети, да науча ценни съвети и да проуча какво ме очаква. За мен интернет е щастие, въпреки и негативите, които ми носи - например, това, че мога да изцикля и да се ровя часове наред, забравяйки всичко и всички, които ме заобикалят. 

  • Да живеят нискотарифните авиокомпании!
Като Уиз Еър! Техният сайт е моят втори дом, хаха. Редовно преглеждам разписанието и следя как се променят цените. Засега е установено (не само от мен), че билетите са най-евтини около месец-два преди самото пътуване. Има и изключения, разбира се, особено за по-популярни дестинации като Париж, Лондон, Рим и т.н.
Благодарение на Уиз имам възможността за смешни пари да отида до една голяма част от Европа. Тази година направих за първи път и "гимнастика" с прекачване и отидохме до Варшава. С малко повече висене на летището в Малмьо и пиене на капучино успях да се добера до Полша. :) А на връщане останахме един ден в Малмьо, в който просто се влюбих и мисля да го посетя пак.



Това с прекачването е опасно с нискотарифна авиокомпания, защото много лесно може да ви изгори билета, но риск - печели, риск - губи.
Съветвам ви да ползвате за закупуване на билети само сигурни сайтове, като например официалните на авиокомпанията.
Пътувайте с малко багаж, повярвайте ми, доста неща могат да се съберат в една средно голяма раница. Особено, ако пътувате за 3-4 дни, няма смисъл да взимате куфар.
Проучете мястото, на което отивате. Какви документи ви трябват, валутата, връзката ви от летището до мястото, където ще сте. Всичко това е важно. Не се притеснявайте да разпитвате и на място местните жители, в повечето случаи ще попаднете на много отзивчиви хора.

  • Да живее Airbnb!

Превърна се в любим сайт за резервации на апартаменти. Предлагането е огромно и има всякакви места - от по-евтини и обикновени до бутиково обзаведени. Засега съм забелязала, че хубавите апартаменти се букват като топъл хляб, така че ако харесате нещо, по-добре го резервирайте по-отрано, защото после може и да съжалявате. 
Това важи и за нискотарифните авиокомпании. Снощи ми се случи буквално за 10 минути да вземат под носа ми по-евтини билети до Кипър. Докато обсъдя с приятеля ми да купувам или не - някой друг ми ги взе под носа. После цената беше само с 30лв. по-скъпа, но си се ядосах, защото просто някой друг ме изпревари.

  • Да живеят импулсивните решения!
Такава съм си. Просто някоя вечер сядам на компа и виждам интересно място и решавам, че трябва да бъда там. Много се радвам, че приятелят ми се връзва на акъла ми и в повечето пъти казва "Хайде!". Засега не съм съжалявала за нито едно мое решение, нито за един лев, похарчен по този начин. За мен всичко е тук и сега, поне за момента. Зашо да се лишавам, защо да отлагам във времето, по-скоро ще се напъна и ще направя всичко възможно да реализирам мечтата си. ;) Пожелавам си някой ден да мога да пътувам до всяка точка на света и да имам достатъчно финансови възможности. Да, парите не са всичко, но в случая с пътуванията, са средството, което ми е необходимо. 
Засега го го раздавам бюджетно - евтини билети, уютни апартаменти, нисък клас ресторанти, но не се знае как ще е в бъдеще. Най-важното е, че израствам. :)


  • Угаждайте си!
Давайте на себе си и тези около вас. Подарявайте емоции и спомени! Защото те са важните. :))



1 коментара:

  1. Благодаря, че сподели тези хубави снимки и полезните съвети с нас! Разбирам те напълно за блога и аз се чувствам по същия начин, но е нормално, когато с времето човек става все по-зает :)

    ОтговорИзтриване